dimarts, 13 de febrer del 2018

Treballs de recerca 2018: Posada en òrbita i llançament d’objectes


Tinc un gran interès amb el tema dels llançaments d’objectes a l’espai, perquè personalment m’agrada aquest tema de l’univers i la física que hi ha darrere d’aquests llançaments, ja sigui amb globus o amb coet. Vam aconseguir anar a una de les empreses reconegudes a nivell europeu i ens van explicar tot el procés que hi havia i el perquè utilitzaven els globus.

Al començament d’aquest treball dubtava que no hi hauria gaire informació d’empreses que treballin amb cossos per llançar a l’espai però em vaig sorprendre molt quan vaig trobar bastant informació d’empreses i universitats que facin els llançaments possibles i que no siguin ciència ficció, a més a més aquí a Catalunya que no sembla que estiguin interessat en aquest tema.

Per aquesta raó el meu treball de camp es basa a que no només als Estats Units o Rússia o la Xina, només facin aquestes idees possibles sinó que al nostre costat, al nostre país hi ha professionals treballant en empreses de un prestigi notable a nivell mundial o universitat a costat de casa nostre.

Em vaig sorprendre molt ja que Catalunya no hi és tant endarrerit en aquest tema, ja que hi ha empreses importants a nivell mundial com per exemple: Zero2infinity que només a nivell europeu, aquesta empresa només fa llançaments de globus que puguin portar objectes ja sigui càmeres o qualsevol altre, i que estan pensant en més formes per anar a l’espai .




Yoel H.L., alumne de 2n de Batxillerat